Παρασκευή, 30 Νοεμβρίου 2012

Η ελιά

Τις μέρες αυτές ασχολούμαστε με δραστηριότητες σχετικά με το θέμα "Η ελιά".

Με αφορμή κλαδιά ελιάς που έφερε η νηπιαγωγός στο Νηπιαγωγείο, ξεκίνησαν στην παρεούλα συζητήσεις γύρω από την ελιά και το λάδι.
Τα παιδιά κατέθεσαν τις γνώσεις του σχετικά με το ελαιόδεντρο, τους καρπούς του - τις ελιές - το λάδι και τη διαδικασία παραγωγής. Ορισμένα παιδιά είχαν πολύ εξειδικευμένες γνώσεις για το μάζεμα της ελιάς και τη διαδικασία παραγωγής του λαδιού λόγω εμπειρίας από τις οικογένειές τους.

Ύστερα από τις συζητήσεις παρακολουθήσαμε μία παρουσίαση σχετικά με το μάζεμα της ελιά καθώς και δύο βέντεο που αναφέρονταν στην διαδικασία παραγωγής του ελαιόλαδου:

Η παρουσίαση που παρακολουθήσαμε (δημιουργός κ. Τάνια Μάνεση):

 

 

Για την παραγωγή ελαιόλαδου με παραδοσιακό τρόπο παρακολουθήσαμε αποσπάσματα από την εξής ταινία :

 



 Σχετικά με την παραγωγή ελαιόλαδου με σύγχρονο τρόπο παρακολουθήσαμε αποσπάσματα από την εξής ταινία :

 


Κυριακή, 25 Νοεμβρίου 2012

Μετρώντας μέχρι το 5

Παιχνίδι απαρίθμησης αντικειμένων.
Ένα παιχνίδι για τους μικρούς μας φίλους. Μετρώ ως το 5.
Για να παίξετε πατήστε εδώ. 
Τα παιδιά ίσως χρειαστούν μικρή βοήθεια στην αρχή γιατί το παιχνίδι είναι στα αγγλικά.

Για περισσότερα παιχνίδια Μαθηματικών επιλέξτε Δραστηριότητες Μαθηματικών από το μενου "Δραστηριότητες για παιδιά" (δεξιά)

Σάββατο, 24 Νοεμβρίου 2012

Νέες αναρτήσεις - ενημέρωση

Αγαπητοί φίλοι,
θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι σήμερα αναρτήσαμε νέες δραστηριότητες της τάξης μας, περίπου στις ημερομηνίες που πραγματοποιήθηκαν (από 13 έως 19 Νοεμβρίου).
Η ανάρτηση  "Φθινοπωρινά φρούτα" είναι αρκετά παλαιότερη, για να τη δείτε πατήστε εδώ.

Ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας!

Τρίτη, 20 Νοεμβρίου 2012

Ντενεκεδούπολη

Με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου, μαζί με άλλες δραστηριότητες, διαβάσαμε στην τάξη μας το βιβλίο της Ευγενίας Φακίνου "Ντενεκεδούπολη" και αφού έγινε στην παρεούλα η συζήτηση σχετικά με την ιστορία του βιβλίου και τη συσχέτισή της με τα  γεγονότα πριν την  εξέγερση στο Πολυτεχνείο, αποφασίσαμε με τα παιδιά να φτιάξουμε τους ήρωες του βιβλίου και να παίξουμε τη "Ντενεκεδούπολη" σε μια παράσταση κουκλοθεάτρου στην τάξη μας.




Δευτέρα, 19 Νοεμβρίου 2012

Επέτειος Πολυτεχνείου - δραστηριότητες για την Γλώσσα

Με την ευκαιρία  του εορτασμού της Εξέγερσης του Πολυτεχνείου, μεταξύ άλλων  πραγματοποιήσαμε δραστηριότητες γραμματισμού σχετικές με τη λέξη "Πολυτεχνείο".
Η πρώτη δραστηριότητα ήταν τα παιδιά να βρουν ανάμεσα σε άλλες καρτέλες με γράμματα, αυτά της λέξης Πολυτεχνείο και να σχηματίσουν τη λέξη κρατώντας τις μπροστά τους.


Για να σχηματίσουν τη λέξη ένα παιδί έδειχνε ένα - ένα γράμμα με τη σειρά (με τη φορά γραφής) σε χαρτί στον πίνακα αναφοράς....


... και το κάθε παιδί με το ανάλογο γράμμα έμπαινε στη σειρά μέχρι να σχηματισθεί όλη η λέξη "ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ", με κεφαλαία.



Στη δεύτερη δραστηριότητα αξιοποιήσαμε τα φύλλα εργασίας που ακολουθούν τα οποία βρήκαμε στην ιστοσελίδα της συναδέλφου κ. Μάνεση.

http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/11/17_12.html
Την ευχαριστούμε θερμά για το πλούσιο, πρωτότυπο και ενδιαφέρον υλικό που δημιουργεί και μοιράζεται μαζί μας.

Η κ. Μάνεση προτείνει τα συγκεκριμένα φύλα εργασίας διότι όπως αναφέρει
«δίνει έμφαση στον αναδυόμενο εγγραμματισμό αλλά και στην εξοικείωση των παιδιών με διάφορες μορφές έντυπου λόγου».



Η οδηγία που δόθηκε στα παιδιά ήταν να αναζητήσουν την λέξη Πολυτεχνείο στο πρώτο φύλλο και έπειτα να την κόψουν και να την κολλήσουν στο δεύτερο. Δόθηκε έμφαση στο να εντοπίσουν ακριβώς τα ίδια γράμματα δηλαδή την λέξη Πολυτεχνείο γραμμένη με πεζά και όχι με κεφαλαία.







 Κατόπιν να γράψουν τη λέξη όπως μπορούν.




Στόχοι δραστηριοτήτων:
μέσω των δραστηριοτήτων αυτών τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να:
  • αναπτύξουν δεξιότητες στο γραπτό λόγο
  • εξασκήσουν την παρατηρητικότητά τους
  • αρχίσουν να διακρίνουν τα κεφαλαία από τα πεζά γράμματα

Τετάρτη, 14 Νοεμβρίου 2012

Όσα δεν φτάνει η αλεπού....

Στα πλαίσια του θέματος «φθινοπωρινά φρούτα» και συζητώντας για το σταφύλι αναφερθήκαμε στο μύθο του Αισώπου « Όσα δεν φτάνει η αλεπού…»

Έπειτα πραγματοποιήσαμε την πιο κάτω δραστηριότητα - ομαδική εργασία:

Φτιάξαμε μια κληματαριά, με τις παλάμες των παιδιών για κληματόφυλλα (αφού τις σχηματίσαμε τις χρωματίσαμε και τις κόψαμε)



...ντύσαμε με γκοφρέ χαρτί καπάκια από μπουκάλια μπύρας για να κάνουμε ρόγες και να φτιάξουμε τα σταφύλια:


Αφού συνθέσαμε την κληματαριά από κάτω όλα τα παιδιά ζωγράφισαν μια αλεπού.



Μαργαρίτα Αποστολίδου

Τρίτη, 13 Νοεμβρίου 2012

Μουστοκούλουρα

Σήμερα φτιάξαμε μουστοκούλουρα!
Τις μέρες αυτές ασχολούμαστε με το σταφύλι. Μια μητέρα μαθήτριάς μας προσφέρθηκε να μας φέρει μούστο για να φτιάξουμε μουστοκούλουρα. Την ευχαριστούμε πολύ!

Τη συνταγή τη βρήκαμε στο διαδίκτυο. Μπορείτε να τη δείτε εδώ:

Την αλλάξαμε λίγο (αφαιρέσαμε κάποια από τα υλικά) ως εξής:
Έτσι πρωί πρωί αρχίσαμε τη διαδικασία παρασκευής μουστοκούλουρων.
Αρχικά καταγράψαμε τα υλικά έτσι ώστε να μπορούν τα παιδιά να "διαβάζουν" ευκολότερα τη συνταγή:

 
Η διαδικασία ήταν όμοια με αυτή της παρασκευής της μηλόπιτας (βλ. εδώ), με ειδοποιό διαφορά το πλάσιμο των μουστοκούλουρων!

Φτιάξαμε δύο ταψάκια μουστοκούλουρα. Το ένα με μουστοκούλουρα φτιαγμένα με κουπ πατ σε σχήμα καρδιάς, τα οποία αφού ψήθηκαν τα δοκίμασαν όλα τα παιδιά.



Το δεύτερο ταψάκι γέμισε με μουστοκούλουρα που έπλασαν τα παιδιά με τα χεράκια τους (αφού τα έπλυναν βεβαίως :-) ), σε ό,τι σχήμα ήθελαν.

Ιδού τα αποτλέσματα της δημιουργικής τους φαντασίας:




....και ψημένα:


 Τα μουστοκούλουρα αυτά τα πήραν μαζί τους στο σπίτι.






Τετάρτη, 7 Νοεμβρίου 2012

On line παιχνίδι μνήμης

Ένα παιχνίδι μνήμης για τους μικρούς μας φίλους.
Εξάσκηση μνήμης και εμπέδωση των χρωμάτων.
Καλή διασκέδαση!

Πατήστε εδώ για να αρχίσετε να παίζετε.



Τρίτη, 6 Νοεμβρίου 2012

Στη μηλιά τη φορτωμένη

Σήμερα μάθαμε αυτό το τραγουδάκι:


Φτιάχνοντας μηλόπιτα...

Η κατασκευή της μηλόπιτας ήταν ένα... πανηγύρι!!!
Ακολουθούν φωτογραφίες από τη διαδικασία

 



Στόχοι δραστηριότητας:
μέσω της δραστηριότητας αυτής τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να:
  • αναπτύξουν δεξιότητες στα Μαθηματικά (να μετρούν ποσότητες)
  • κατανοήσουν ότι ορισμένα υλικά όταν αναμειχθούν αλλάζουν μορφή και γίνονται ένα  (ομογενοποιούνται)
  • μάθουν να περιμένουν τη σειρά τους για να λάβουν μέρος σε μια ομαδική δραστηριότητα

Κυριακή, 4 Νοεμβρίου 2012

Μηλόπιτα

Την Παρασκευή φτιάξαμε μηλόπιτα όπως είχαμε αποφασίσει.
Από την προηγούμενη ορισμένοι μαθητές ανέλαβαν να φέρουν συγκεκριμένα απαραίτητα υλικά.
Πρωί πρωί λοιπόν ξεκινήσαμε.

Πρώτα από όλα βρήκαμε τη συνταγή για μηλόπιτα που μας έγραψε στα σχόλια του ιστολογίου μας η μαμά της Μαρίνας. Την εκτυπώσαμε και κατόπιν αντιγράψαμε σε ένα μεγάλο χαρτί τα υλικά για να το συμβουλευόμαστε κατά την εκτέλεση της συνταγής.



Παρασκευή, 2 Νοεμβρίου 2012

Φρούτα του φθινοπώρου

Αυτή την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με δραστηριότητες σχετικές με τα φρούτα του φθινοπώρου.
Αρχικά καταγράψαμε τί γνωρίζουμε για τα φρούτα του φθινοπώρου και κατόπιν τί θα θέλαμε να μάθουμε γι αυτά. Ακόμη με τί σχετικό με αυτά θα θέλαμε να ασχοληθούμε.
Τα παιδιά πρότειναν και η νηπιαγωγός τα κατέγραφε.


  Εδώ είναι οι καταγραφές:



Κατόπιν αποφασίσαμε να φέρουμε όλοι από ένα φθινοπωρινό φρούτο από το σπίτι μας στο σχολείο.

Την επόμενη μέρα με τα φρούτα που φέραμε πραγματοποιήσαμε τις πιο κάτω δραστηριότητες:

1η δραστηριότητα:παρατήρηση των φρούτων και ταξινόμησή τους με κριτήριο το είδος τους (μήλα, αχλάδια κλπ)




2η δραστηριότητα: ταξινόμησή των μήλων σύμφωνα με το μέγεθός τους (μικρά, μεγαλύτερα,... πιο μεγάλο από όλα) 


3η δραστηριότητα: παρατήρηση των φρούτων εξωτερικά και εσωτερικά.

Τα παιδιά με τη βοήθεια της νηπιαγωγού παρατήρησαν τα φρούτα και διαδοχικά όλα πήραν το λόγο και είπαν τις παρατηρήσεις τους όσον αφορά στο χρώμα, σχήμα των φρούτων την υφή την οσμή τους κα.



4η δραστηριότητα: 1/2 (μισό) φρούτο, 1/4 (ένα τέταρτο) του φρούτου

Κόψαμε ένα φρούτο στη μέση και αναφερθήκαμε στην έννοια του μισού και έπειτα το κόψαμε στα τέσσερα και αναφερθήκαμε στην έννοια του τετάρτου. Γράψαμε πώς γράφεται το μισό και το ένα τέταρτο στα Μαθηματικά.




5η δραστηριότητα: Φρουτοσαλάτα

 Τέλος φτιάξαμε μια φρουτοσαλάτα κόβοντας σε μικρά κομμάτια τα φρούτα μας και την γευθήκαμε όλοι αναφέροντας ποιό φρούτο δοκιμάζαμε κάθε φορά.



6η δραστηριότητα:Καταμέτρηση

Μετρήσαμε πόσα φρούτα έχουμε από κάθε είδος:
 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...