Σάββατο, 30 Νοεμβρίου 2013

Ιστολόγιο και παιδιά, συγγραφή σχολίων

Αγαπητοί φίλοι και αγαπητοί γονείς ευχαριστούμε πολύ για τα σχόλιά σας στις αναρτήσεις μας. Στο σχολείο, διαβάζουμε με τα παιδιά τα σχόλιά σας και παίρνουμε πολύ χαρά!

Αφού τα διαβάσαμε - την πρώτη φορά - συζητήσαμε για το τί  είναι ένα "σχόλιο" σε μια ανάρτηση στο ιστολόγιο και αποφασίσαμε να απαντήσουμε σε όσα μπορούσαμε. Τα παιδιά πρότειναν διάφορες απαντήσεις και επιλέξαμε κάποιες.

Το πρώτο σχόλιο το υπαγόρευσαν τα παιδιά στη Νηπιαγωγό και την παρακολουθούσαν να το γράφει χρησιμοποιώντας το πληκτρολόγιο. Έπειτα έγραψαν τα ίδια το δεύτερο σχόλιο - απάντηση στην κυρία Τζένη - συνεργαζόμενα ανά 2 ή 3 αντιγράφοντας από την οθόνη τη λέξη "ευχαριστούμε" μετατρέποντας τα γράμματα από μικρά σε κεφαλαία (ένα παιδάκι έδειχνε ένα- ένα τα γράμματα).





Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου 2013

Δημιουργία ηλεκτρονικών καρτών kerpoof για γεννέθλια και γιορτές

Την εβδομάδα που πέρασε είχαμε κάποιες γιορτές και γενέθλια στην τάξη μας. Για τους φίλους μας που γιόρταζαν ζωγραφίσαμε από μία ζωγραφιά ο καθένας και δημιουργήσαμε από μία ηλεκτρονική κάρτα για τον καθένα με το online εργαλείο "Kerpoof".

Αφού τις τελειώσαμε, τις εκτυπώσαμε, τις πλαστικοποιήσαμε και τις βάλαμε εξώφυλλο στο βιβλίο με τις ζωγραφιές που φτιάξαμε για τον κέθε εορταζόμενο.

Για τον τρόπο και τη διαδικασία δημιουργίας τους μπορείτε να δείτε λεπτομέρειες στην παλιότερη δημοσίευσή μας εδώ "ΣΑΣ ΕΠΙΘΥΜΗΣΑΜΕ! - Kerpoof, δημιουργία e-card

Ακολουθούν φωτογραφίες από τη δημιουργία των καρτών.







Τρίτη, 26 Νοεμβρίου 2013

Παιχνίδι στις Γωνιές - Ανάρτηση μαζί με τα παιδιά

ΜΠΑΚΑΛΙΚΟ



Από τα μέσα Νοεμβρίου ξεκινήσαμε δραστηριότητες που περιλαμβάνουν και τη χρήση της Τεχνολογίας από τα ίδια τα παιδιά. 
Μιλήσαμε λοιπόν για το Διαδίκτυο, τις ιστοσελίδες (τί είναι), για την ιστοσελίδα - ιστολόγιο. Αναφέραμε πώς ονομάζονται και στα αγγλικά  (Internet, blog). Ακόμη είδαμε το ιστολόγιο του νηπιαγωγείου μας. Φυσικά μιλήσαμε για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο παίρνοντας αφορμή από τις παρατηρήσεις των παιδιών σχετικά με τα καλυμμένα πρόσωπα των μαθητών στις φωτογραφίες των αναρτήσεων.

Αποφασίσαμε να αναρτήσουμε μαζί με τα παιδιά μια φωτογραφία από την ενασχόληση στις Γωνιές και συγκεκριμένα στη "Γωνιά του Μπακάλικου".  Πριν την αναρτήσουμε καλύψαμε τα πρόσωπα των παιδιών επεξεργαζόμενοι την εικόνα στην ιστοσελίδα επεξεργασίας φωτογραφιών befunky. Τα παιδιά επέλεξαν μόνα τους με τί θα καλύψουν τα προσωπάκια.

Στη συνέχεια αναρτήσαμε την φωτογραφία στο ιστολόγιο και τα παιδιά συνεργαζόμενα ανά δύο αντέγραψαν τη λέξη "ΜΠΑΚΑΛΙΚΟ" από την ταμπέλα του αντίστοιχου παιχνιδιού της Γωνιάς:











Κυριακή, 24 Νοεμβρίου 2013

Φτιάξαμε μουστοκούλουρα!!!

Η ανάρτηση αυτή αφορά στη δραστηριότητα παρασκευής μουστοκούλουρων με την οποία ολοκληρώσαμε τη θεματική "φρούτα του Φθινοπώρου" που πραγματοποιήθηκε αρχή Νοεμβρίου. (Διαθεματική δραστηριότητα: Μαθηματικά [ακολουθία διαδοχικών βημάτων μιας διαδικασίας, μετρήσεις, αριθμοί, απλές αριθμητικές πράξεις, ...), Φυσικές επιστήμες (ανάμειξη υλικών, αλλαγή μορφής υλικών με ψήσιμο σε υψηλή θερμοκρασία), Γλώσσα (συζήτηση, χρήση κειμένου για πραγματική ανάγκη: συνταγή μαγειρικής ), Μελέτη Περιβάλλοντος  (συνεργασία)].

Μια μητέρα μας προμήθευσε με μούστο. Η εκπαιδευτικός  έφερε μια συνταγή:


Αφού τη διαβάσαμε στην παρεούλα τα παιδιά άρχισαν να ρωτούν αν τα μουστοκούλουρα που θα φτιάξουμε θα μπορέσουν να τα δοκιμάσουν και τα παιδάκια των άλλων δύο τμημάτων του Νηπιαγωγείου μας. "Θα ήταν πολύ ωραία να δώσουμε σε όλους" είπαν.

Με αφορμή αυτή τους την επιθυμία λοιπόν προχωρήσαμε σε μια δραστηριότητα Μαθηματικών (απλές πράξεις - πολλαπλασιασμός).

Η εκπαιδευτικός είπε στα παιδιά ότι τα υλικά στη συγκεκριμένη συνταγή δεν είναι αρκετά για να έχουμε μουστοκούλουρα για όλα τα παιδιά και έθεσε τον προβληματισμό: τί θα μπορούσαμε να κάνουμε λοιπόν; Τα παιδιά κατέθεσαν τις απόψεις τους που ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες και στη συζήτηση που ακολούθησε αποφάσισαν ότι θα έπρεπε να φτιάξουμε 2 φορές τη συνταγή.
'Έτσι καταλήξαμε ότι όλα τα υλικά θα πρέπει να τα βάλουμε 2 φορές και φτιάξαμε μια νέα συνταγή για 2 δόσεις δίπλα στην πρώτη:
 Κατόπιν προχωρήσαμε στην εκτέλεση της συνταγής ακολουθώντας πάντα τα βήματα που περιέγραφε η εκτέλεση:


Βάλαμε σε μια λεκάνη 2 ποτήρια ελαιόλαδο....



....2 ποτήρια ζάχαρη.....


...2 ποτήρια μούστο....




 και 2 κουταλάκια κανέλα...

...και ανακατέψαμε καλά



Σε άλλη λεκάνη μετρήσαμε 2 ποτήρια χυμό πορτοκαλιού... 


... και διαλύσαμε 2 κουταλιές της σούπας σόδα...


...αφρίζει!!!!

και τα προσθέσαμε στο αρχικό μας μείγμα...


Συνεχίσαμε το ανακάτεμα...


ρίχνοντας λίγο λίγο το αλεύρι....



...κάποια στιγμή έλαβε μέρος και η κυρία στο ζύμωμα :-)



Φτιάξαμε τα  μουστοκούλουρά μας χρησιμοποιώντας κουπ πατ ...




... αλλά κυρίως ευχαριστηθήκαμε όταν πλάσαμε τα δικά μας μουστοκούλουρα σε όποιο σχήμα μας άρεσε τραγουδώντας το τραγουδάκι: "πλάθω κουλουράκια"...!!!






τα βάλαμε σε ταψάκια (4 το σύνολο!)



και τα ψήσαμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς για 15' λεπτά περίπου



Έτοιμα!!!






...και νοστιμότατα!!!!


και το κυριότερο.....

έφτασαν για όλους! Και όταν λέμε όλους εννοούμε παιδιά, δασκάλους και γονείς και πήραμε και από ένα σπίτι μας! 

Γεια στα χέρια σας παιδιά, και του χρόνου! Ευχαριστούμε θερμά τη μητέρα του Βασίλη που μας προσέφερε το μούστο!

Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου 2013

17 Νοεμβρίου - επέτειος Πολυτεχνείου

Δραστηριότητες για την επέτειο του Πολυτεχνείου:





Η συνταγή της Ειρήνης



Το σήμα της Ειρήνης με τυπώματα από παλάμες





Χαρτοκολλητική: Πανώ με το σύνθημα "Ψωμί - Παιδεία - Ελευθερία"








Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...