Πέμπτη 14 Μαΐου 2020

ΕΝΤΟΜΑ










  Η συγκεκριμένη ΘΕ  έχει θέμα τα έντομα που αποτελούν και αναπόσπαστο κομμάτι του ανοιξιάτικου τοπίου/ταμπλό που θέλουμε να δημιουργήσουμε και φυσικά έχουν άμεση σχέση και με τα λουλούδια για τα οποία μιλήσαμε στην ΘΕ ενότητα "Άνοιξη".
Πριν αρχίσουμε λοιπόν τις δημιουργικές μας κατασκευές ή τα φύλλα εργασιών μας με θέμα τα έντομα, θα πρέπει αρχικά να δείξουμε εικόνες με έντομα στα παιδιά οπως αυτές που σας έχω παραθέσει πιο πάνω και οι οποιες είναι ομαδοποιημένες σε τρεις πίνακες αναφοράς που διαχωρίζουν με ένα τρόπο τα έντομα ανάλογα με κάποια χαρακτηριστικά τους.
Δείχνουμε λοιπόν τις παραπάνω εικόνες στα παιδιά, συζητάμε μαζί τους τα ονόματα των διάφορων εντόμων και τα διάφορα χαρακτηριστικά τους  όπως π.χ. πόσα πόδια έχουν, τι χρώμα έχουν, αν πετάνε ή όχι, αν είναι "επικίνδυνα" ή όχι για τον άνθρωπο κοκ.
Γενικά όταν δείχνουμε εικόνες στα παιδιά τα προτρέπουμε να εκφραστούν ελεύθερα και να μας πουν αρχικά τι βλέπουν σε μια εικόνα και μετα να την περιγράψουν χρησιμοποιώντας όσο περισσότερες λέξεις μπορούν και όχι μονολεκτικά, ώστε να προάγουν τον προφορικό τους λόγο και φυσικά να εμπλουτίσουν σταδιακά το λεξιλόγιό τους. Για να γίνει όμως αυτό, το παιδί δεν πρέπει να αισθάνεται ότι θα το κρίνουμε αν κάνει λάθος, πρέπει να του δημιουργήσουμε την ασφάλεια να εκφράζεται ελεύθερα για να θέλει να εκφράζεται όλο και περισσότερο λεκτικά.


Αφου συζητήσουμε τις παραπάνω εικόνες μπορούμε να τις εκτυπώσουμε, να βάλουμε το παιδί να τις κόψει και να παίξουμε διάφορα παιχνίδια με αυτές, όπως πχ να τις κρύψουμε σε διάφορα μέρη του σπιτιού και να ψάξουμε να τις βρούμε. Όποιος βρίσκει μια εικόνα για να την "κερδίζει" πρέπει να πει σωστα και το ονομα του εντόμου που απεικονίζεται καθε φορά. Μπορούμε να φτιάξουμε με χαρτοταινία κύκλους στο πάτωμα και σε κάθε κύκλο να βάλουμε μια εικόνα από ένα έντομο, αλλά σε κάποιους κύκλους μπορούμε να βάλουμε και μια εικόνα από ένα άλλο ζώο (μη έντομο). Όταν αρχίζει η μουσική χορεύουμε άτακτα γυρω απο τους κυκλους και όταν σταματήσει η μουσική πρέπει να βρούμε έναν κύκλο με έντομο να μπουμε μέσα. Αν κατα λάθος μπουμε σε αλλον κύκλο χάνουμε. Κάθε φορά που σταματάει η μουσική και μπαίνουμε σε έναν κύκλο αφαιρούμε και μια εικόνα. Κερδίζει όποιος μείνει τελευταίος. Ομοίως μπορούμε στις γνωστές σε όλους μας μουσικές καρέκλες να κολλήσουμε πάνω τους τις εικόνες απο τα έντομα και απο αλλα ζώα (μη έντομα) κοκ
Κάποια έντομα έχουν χαρακτηριστικό ήχο όπως πχ η μέλισσα. Μπορούμε λοιπον να παίξουμε ενα παιχνίδι με εικόνες και ήχους εντόμων.

Τέλος θα πρότεινα να δείξετε στα παιδιά σας ένα εκπαιδευτικό ντομιμαντερ απο τη σειρά "Ο μαγικός κόσμος των ζώων" με θέμα τα έντομα, το οποίο είναι αρκετά διαδραστικό καθώς κατά τη διάρκεια του ντοκιμαντερ γίνονται γνωστικές ερωτήσεις στα παιδιά, δείτε:
https://www.youtube.com/watch?v=pWFCU3F1Ndk

Μην ξεχνάτε ότι ζούμε μεν στην εποχή της εικόνας αλλά και της ταχύτατης εναλλαγής των εικόνων και των πληροφοριών, συνεπώς μόνο οι εικόνες δεν μπορούν πάντα να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των παιδιών, αντιθέτως το βίντεο περιέχει ήχο και κίνηση και σίγουρα "μεταφέρει" εικονικά τα παιδιά σε ένα ανοιξιάτικο τοπίο με έντομα, το οποίο θα κεντρίσει πιο εύκολα την προσοχή τους και θα τα βοηθήσει να αναπτύξουν ακόμα περισσότερο απ' οτι μια εικόνα τη φαντασία τους. Η προσομοίωση άλλωστε είναι ήδη μια εκπαιδευτική πραγματικότητα...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...